KETUN KAUPPA
Raparperin alla on ketulla kauppa
ja arvaas mitä se myy?
Hiirille loukkuja,
kaloille koukkuja,
linnuille häkkeja,
kissoille säkkejä.
Kukaan ei osta, missä on syy?

 

Vihdoinkin raskin leikata tämän ihanan kankaan. Mietin haalareiden ja paidan välillä mutta jotenkin en osaa pitää Elmolla kuviollisia housuja niin päädyin sitten ihan peruspaitaan. Paita on siis niin perus kun olla voi. Tykkään vaikka alkuun mietinkin tykkäänkö kun en ole mitenkään tuollaisen tummenman vihreän ystävä. Tämä valmistui jo maanantaina. Sen jälkeen en ole pystynyt ompelemaan sillä Elmolla on ollut flunssa ja päikkärit on nukuttu sisällä. Ompelukoneet sijaitsee Elmon huonessa. Tai ei sitä Elmon huoneeksi voi sanoa, siellä on vaan pojan sänky mutta muuten kaikkea minun ompelutavaraa. Voi minä niin toivon, että löydettäisiin se uusi isompi asunto pian! Ollaan etsitty kesästä asti mutta tosi huonosti on tullut myyntiin mitään :( Sitten kun poika päättää lopettaa vaunupäikkärit niin mun ompeluaika rajoittaa keskiviikon ompelukurssiin!

Niin teinhän minä jotain uutta tähän paitaan sillä kaulus on ommeltu eri tavalla. Eli oon ommellut  5 centtiä leveän resorin paidan oikealla puolelle ja sitten oon kääntänyt sopivan verran nurjalla puolella ja oikealle puolelle sitten kaksoineulaommel. Ylimääräinen resori on leikattu sitten nurjalta pois. Resori tulee siis kolminkerroin. Tykkään tästä tavasta jotenkin enemmän. Resorista tulee ohuempi ja minusta sitä on helpompi hallita ompelemisen aikana.