Minulla on ruskeat surusilmät,
niillä mä katson maailmaa.
Ja suuret ruskeat luppakorvat,
musta on turkki ja kuononpää.

Jalassa mulla on valkoiset tossut,
kaulaliinakin valkoinen on.
Häntä on pitkä ja hieman hassu,
joskus se on niin levoton.

Talonvahtina toimin aina,
vainu on tarkka ja verraton.
Ystävä parhain olla taidan,
on uskollisuuteni korvaamaton.

*Paula Tarvainen*

Mulla on virunut laatikon pohjalla muruneulos jo kesän alusta asti. Nyt vihdoin raskin sen leikata. Aivan valtavan ihanaa kangasta. Puolen metrin palasesta sain juuri Elmolle 80cm hiippahupputakin. Tuli ihana, takki on omiaan kerhotakiksi kun siellä on niin kylmät lattiat, että saa olla reilusti lämmintä päällä. Taskutkin kokeilin taas tehdä ja hupun sauman piilotin resorinauhalla. Mutta sanokaa nyt hyvät ihmiset mikä ihme mulla menee aina vikaan! En vaan osaa tehdä siististi tuota keskiedun resorointia vaan aina jää vedätystä. Venytänköhän minä liikaa resoria? Täällä on taistelu flunssaa vastaan menossa. Viime yönä tuli kurkku kipeäksi ja nyt taistelen. Kuumaa teetä ja hunajaa, strepsilsejä ja Bafucinia ja mikä pahinta valkosipulikossua teelusikallisia (ihan kauheeta, mutta toivottavasti toimivaa). Onko muita keinoja torjua flunssaa??  Ompelusuunnitelmia olis vaikka kuinka eli ei tässä ehtis nyt sairastamaan ja töitäkin olis. Eli menkää flunssapöpöt pois! Tänään tuli peitetikkoneeseen nauhankäännin joten sitä pitäis alkaa testaamaan!

 

Hiippahupputakki

Koko: 80cm

Kaava: Oma

Kankaat: Rosa Matilda

Resorit: kaapin pohjalta