Jotain jo ennen muuttoa valmistunutta mutta nyt viime viikolla sain kuvaajan kylään niin esittely nyt sitten vasta! Tästä tuli mahtis on ollut kovalla pidolla valmistumisesta asti, tykkään vaikka vastoinkäymisiä ja muutoksia piti tehdä paljon. Kyllä lapsen takki on moninkerroin helpompi ommeltava. Pohjakaavana takissa on 2/2009 Ottobresta löytyvä takin kaava. Mutta kaava ei kyllä ollenkaan istunut minun vartalolle. Tavallisesti olen kokoa 32-34 niin kaavan mittojen mukaan mulla olisi pitäynyt tehdä yläosastaan 36 takki ja lantion seudulta kokoa 42 :D Piirsin kuitenkin 36 kaavan ja ensimmäinen takki versio syntyi lakanasta jota sitten muokkasin sopivammaksi. Hommaa oli mutta nyt minulla on hyvä takkikaava valmiina omalla mitoituksella. Kangas takkiin löytyi Ikeasta ennen joulua. Melkoinen väriläiskä, mutta tykkään! Vuorena takissa on ainoastaan ohut tikkivuori menee siis syksystä ja lopputalvesta. Hihansuissa, hupun reunassa ja taskunsuissa paksua resoria. Helma ja keskietu viimeistelty vinokaitaleella. Aavistuksen olisin halunnut takista tyköistuvamman mutta nyt tällä ainakin mahtuu vaikka hyppimään :D

 

 

 

 

 

 

*****

 

Kiitos tästä kauniista tunnustuksesta mitä olin saanut monelta. Kiitos kuuluu siis Made by Ka, Caorann, Handmade By Meiju, Tikbumsa ja unajan unelmia blogien pitäjille :) En nyt jaa tunnustusta sen kummemmin eteenpäin koska moni on sen jo saanut ja mielestäni jokainen joka tekee käsillä jotain kaunista niin ansaitsee tämän tunnustuksen.

 

****

 

Kerrotokaan vielä, että käsityöt ovat edelleen ihan paitsiossa. Viime viikon oon puurtanut ompeluhuoneen kimpussa. Vanhat tapetit on poistettu (oli muuten homma), pinnat tasoitettu ja pohja maalattu. Nyt tuli vähän mutkia matkaa ja homma ikäänkuin seisoo tällä hetkellä. Epäilen vahvasti, että remontoinnissa taitaa mennä vielä toukokuukin! Niin hidasta touhua tämä on kun pääsääntöisesti teen lapsen päiväunien aikaan.